PROJEKTY EDUKACYJNE W ROKU SZKOLNYM 2015/2016
- Szczegóły
- Kategoria: Projekty edukacyjne
- Opublikowano: czwartek, 19, listopad 2015 17:19
1. | Fala elektromagnetyczna – szkodzi mi czy nie? | Joanna Dyrcz |
2. | Tajemnice nocnego nieba. | Joanna Dyrcz |
3. | Matematyka w sporcie. | Joanna Dyrcz |
4. | Mistrzostwa gimnazjum w piłce siatkowej – organizacja zawodów. | Agnieszka Lesz |
5. | Destination Imagination. Oczyma wyobraźni. | Beata Misiak |
6. | Z wizją czy bez wizji? | Beata Misiak |
7. | Kulinaria krajów niemieckojęzycznych. | Dorota Adamek - Gaca |
8. | Historia AK. | Ewa Nakoneczna |
9. | Powstanie Warszawskie. | Ewa Nakoneczna |
10. | Zasady prawidłowego żywienia. | Małgorzata Piskozub |
11. | Roboty XXI wieku. | Małgorzata Piskozub |
12. | „Olimp” we Wrocławiu. Ludzie z literą „P” „Rodło”. | Michał Matusz |
13. | Wrocławskie teatry. | Małgorzata Kafel |
14. | Film z historią w tle. | Hanna Fronczek |
15. | Rozwój terytorialny Wrocławia. | Robert Antoszek |
16. | Poznajemy przyrodę Wrocławia. | Stanisława Kujawska |
17. | Wpływ różnych czynników na zdrowie człowieka. | Stanisława Kujawska |
18. | Ikony brytyjskiej kultury. | Katarzyna Matuszewska |
19. | Wrocław w oczach zagranicznych turystów. | Katarzyna Matuszewska |
20. | London attractions (atrakcje Londynu). | Joanna Czekalska |
21. | Gapyear - odpoczynek od szkoły czy szansa na zwiedzanie. | Joanna Czekalska |
22. | Fenomen liczby 7. | Ewa Kupis |
23. | Bryły Platońskie. | Ewa Kupis |
24. | K-dron – dzieło polskiego geniusza. | Ewa Kupis |
25. | Sudoku - konkurs szkolny. | Ewa Kupis |
26. | Zaczytana namalowana. | Dagmara Szczapińska |
27. | Współcześni samarytanie. | Dagmara Szczapińska |
28. | Święci w sztuce. | Dagmara Szczapińska |
29. | Historia polskich klubów piłkarskich. | Marta Frigui |
30. | Poezja nie jedno ma imię. | Anna Wojtowicz |
31. | Jak cię widzą, tak cię piszą - jak postrzegani są Anglicy (Szkoci), Irlandczycy – stereotypy a rzeczywistość. | Ewelina Szewczyk |
32. | Idiomy niemieckie. | Małgorzata Fiodorów |
33. | Koło filozoficzne – Carpe diem. | Krzysztof Niedziela |
34. | Moja książka ilustrowana. | Anna Pawlina |
35. | Historia piłki siatkowej. | Monika Skrzypska |
36. | Mistrzostwa gimnazjum w koszykówce chłopców – organizacja zawodów. | Sebastian Potoczny |
37. | Mistrzostwa gimnazjum w koszykówce dziewcząt – organizacja zawodów. | Bartosz Pasternak |
38. | Paradoksy matematyczne. | Ewa Pilarska |
PROCEDURA PROJEKTU EDUKACYJNEGO
- Szczegóły
- Kategoria: Projekty edukacyjne
- Opublikowano: środa, 18, listopad 2015 17:47
PROCEDURA OKREŚLAJĄCA SZCZEGÓŁOWE WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO W GIMNAZJUM NR 39 WE WROCŁAWIU
- Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.
- Udział ucznia gimnazjum w realizacji projektu edukacyjnego jest obligatoryjny.
- Wychowawca klasy na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, informuje uczniów i rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego.
- Uczeń gimnazjum może przystąpić do realizacji nieograniczonej liczby projektów edukacyjnych, z których informacja o temacie i realizacji jednego podlega wpisowi na świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Projekt edukacyjny jest realizowany pod opieką nauczyciela wychowawcy lub nauczyciela przedmiotu.
- Projekt edukacyjny realizują uczniowskie zespoły projektowe liczące co najmniej 2 uczniów.
- Ustalenie liczby członków zespołu projektowego należy do opiekuna projektu.
- Liczebność zespołu projektowego może wynikać m.in. z:
- realizacji bardziej złożonego projektu,
- warunków określonych przez autora projektu zewnętrznego,
- innych uzasadnionych powodów.
- Podziału zadań i ustalenia harmonogramu realizacji projektu dokonuje opiekun projektu wraz z członkami zespołu projektowego.
- Czas realizacji projektu edukacyjnego wynosi do 8 tygodni.
- Na wniosek zespołu projektowego opiekun projektu może wydłużyć czas realizacji projektu o 1 tydzień, z zastrzeżeniem, że nie zostanie przekroczony termin publicznej prezentacji rezultatów projektu.
- Czas realizacji zewnętrznych projektów edukacyjnych, wynika z harmonogramu realizacji tych projektów, nie wymaga zgody na przedłużenie ich realizacji, pod warunkiem dokonania publicznej prezentacji rezultatów zgodnie z przyjętym w szkole terminarzem.
- Publiczna prezentacja rezultatów realizowanych, przez uczniów klas I i II gimnazjum, projektów edukacyjnych może zostać dokonana podczas uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez, rekolekcji wielkopostnych, innych imprez środowiskowych lub po klasyfikacji końcoworocznej .
- Publiczna prezentacja rezultatów realizowanych, przez uczniów klas III gimnazjum, projektów edukacyjnych może zostać dokonana podczas uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez, rekolekcji wielkopostnych, innych imprez środowiskowych, po przeprowadzeniu egzaminów gimnazjalnych lecz przed klasyfikacją końcoworoczną.
- Projekt edukacyjny może mieć charakter projektu interdyscyplinarnego lub przedmiotowego.
- Udział ucznia/uczniów w realizacji projektu edukacyjnego podlega ocenie zgodnie z kryteriami oceniania zachowania przyjętymi w WSO.
- Uczeń/uczniowie biorący udział w realizacji projektu edukacyjnego może/mogą otrzymać także ocenę z przedmiotu/przedmiotów objętych tematyką projektu o ile, w ocenie nauczyciela przedmiotu, uzyskał/uzyskali pozytywne rezultaty w pracy nad projektem.
- Zakres tematyczny projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczać poza te treści i wynikać m.in. z:
- zainteresowań uczniów,
- propozycji nauczycieli,
- tematyki projektów zewnętrznych,
- koncepcji pracy szkoły,
- programu działań naprawczych,
- programu wychowawczego,
- programu profilaktyki,
- planu pracy szkoły,
- potrzeb środowiska lokalnego.
- Etapy realizacji projektu edukacyjnego
- przekazanie informacji uczniom i rodzicom (prawnym opiekunom) o warunkach realizacji projektu. (Wszyscy nauczyciele obligatoryjnie proponują tematy projektów – październik. Wykaz na stronie internetowej),
- wybór tematu projektu edukacyjnego i określenie jego celów (edukacyjnych i praktycznych),
- ustalenie składu zespołu realizującego projekt i opiekuna projektu,
- ustalenie etapów realizacji projektu edukacyjnego, w tym harmonogramu konsultacji z opiekunem projektu ,
- określenie zadań do wykonania przez członków zespołu przez opiekuna projektu,
- określenie źródeł informacji do wykorzystania przy realizacji projektu,
- ewentualny wybór partnera do realizacji projektu (INSTYTUCJE LOKALNE)
- ustalenie miejsca, czasu i sposobu prezentacji projektu,
- ustalenie terminu publicznej prezentacji rezultatów projektu,
- ocena procesu realizacji projektu i jego rezultatów,
- złożenie dokumentacji projektu (archiwizacja),
- wpis na świadectwie ukończenia gimnazjum.
- Warunki wsparcia realizacji projektu edukacyjnego oferowane przez szkołę:
- udostępnienie pomieszczeń szkolnych, w tym pracowni komputerowej i ICIM,
- udostępnienie księgozbioru
- zapewnienie dostępu do energii elektrycznej podczas realizacji i prezentacji projektu,
- tablice, ekran, laptop, projektor do prezentacji rezultatów projektu,
- sprzęt nagłaśniający do prezentacji rezultatów projektu,
- regularne konsultacje nauczycieli opiekunów projektu edukacyjnego,
- ustalenie czasu i miejsca publicznej prezentacji rezultatów projektu,
- organizacja warunków do publicznej prezentacji rezultatów projektu (sala, wyposażenie, itp),
- określenie kryteriów oceny projektu.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor może zwolnić ucznia z realizacji projektu edukacyjnego.
- W przypadku zwolnienia ucznia z obowiązku realizacji projektu edukacyjnego, na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
- Dokumentem potwierdzającym udział ucznia gimnazjum w realizacji projektów edukacyjnych jest karta projektu.
- Kartę projektu według ustalonego wzoru przez opiekuna prowadzi opiekun projektu.
- Kartę projektu, po zakończeniu realizacji projektu i publicznej prezentacji rezultatów projektu, należy przekazać dyrektorowi w celu jej archiwizacji.